Başlangıç > Yaşam > Metrobüs Maceraları 1

Metrobüs Maceraları 1

Seçim sürecinin İstanbullulara kazandırdığı tek şey Metrobüs olsa gerek. Seçim öncesine yetiştirip alelacele hizmete sokulan Metrobüsler son günlerde basının gündeminden düşmüyor. Üsküdar’da oturup Mecidiyeköy’de çalışan birisi olarak her gün Metrobüs’ü kullanıyorum. Zaman bakımından çok etkisi oluyor. Ancak her sabah ve akşam balık istifi gitmek bazen sıkıcı olabiliyor. Neredeyse her Metrobüs yolculuğu ayrı bir macera. Hepsini yazmaya fırsatım olmayabilir ama dönem dönem yaşadıklarımı buraya aktarmaya çalışacağım.

Metrobüs

Dün iş çıkışında arkadaşla biraz takıldıktan sonra saat 7 civarı metrobüs Mecidiyeköy durağına gittim. Adım atacak yer kalmamış. İnsanlar neredeyse üstüste çıkacak.  Yaklaşık 20 dakika bekledikten sonra ufukta Metrobüs göründü. Tabii o sırada durak insanla dolup taşmıştı. Peşpeşe 3-4 Metrobüs geldi de Zincirlikuyu durağına gidene zar zor kendimi atabildim. Mecidiyeköy’den direkt karşıya giden Metrobüse binmek deveye hendek atlatmaktan daha zor. Bu nedenle aktarma yolunu tercih ediyorum. Dün de öyle yapıp Zincirlikuyu’ya geldim. Haliyle ilk Metrobüs’e binemedim. İkincisine binmeyi başardım. Ama bindiğime bineceğime pişman oldum. İnsanlar sanki başka Metrobüs gelmeyecek gibi doluşmaya başladı. O kadar çok insan bindi ki artık etrafımdakilerle akraba olmak üzereydim. Bu kadar kişi binince şöfor kapıyı kapatamadı ve kapı bozuldu. Kapının dibinde arkadaş da inmemek de ısrar edince bir süre sorun yaşadık. Amcam indikten sonra arızalı kapı için halkımız çözümü buldu. Havası alınan kapının kapanması sağlandı. Fakat biraz gittikten sonra Metrobüs yine durdu. Şöfor bağırdı: “Havasını kapatın havasını kapatın” Hava işinden anlayan bir iki kişi vanayı çevirip tekrar açık pozisyona getirdiler. Doğal olarak Metrobüs yine hareket edemedi. Yaklaşık 10 dakika bu şekilde uğraştıktan sonra Şöfor gelip olayı halletti ve balık istifinden de daha samimi şekilde yolculuğumuza devam edebildik.

Normal şartlarda Altunizade durağında inecekken köprüden sonra kendimi dışarıya zor attım. Havanın sıcaklığı ve Metrobüs’ün kalabalığı üstüste gelince nefes almak zorlaşıyor.

Yaza yeni girdiğimize göre daha çok arızalar ve sıcaklarla boğuşacağa benziyoruz.

Mecidiyeköy’e Metrobüs gelmemesinin nedenini bugün haberlerden öğrendim. İşte dünkü metrobüs sorunları ile ilgili haber:

Metrobüsün yakıtı bitti, yolcular itti!

Zincirlikuyu’dan Avcılar’a giden Mercedes marka metrobüs, saat 19.00 sıralarında Edirnekapı durağı yakınında mazotu biterek yolda kaldı. Yakıtının bitmesi üzerine araçtan inen yolcular, metrobüsü belli bir noktaya kadar iterek yolun açılmasını sağladı. Metrobüsün Edirnekapı’ya yakın bir yere kadar itilmesi sırasında, aracın arkasından uzun kuyruk oluştu. Hattın bir süre tıkanması üzerine vatandaşlar uzun süre duraklarda kaldı.

Aynı saatlerde Hollanda’dan ithal edilen ve tanesi 1.2 milyon avroya mal olan Phileas marka metrobüs, Haliç Köprüsü çıkışında arızalandı. Metrobüste bulunan yolcular Okmeydanı durağına kadar metrobüs yolunda yürürken, her iki istikamette de bir süre metrobüs seferleri durduruldu. Her iki yönde de trafik durdurulunca Okmeydanı ve Edirnekapı duraklarında metrobüs kuyruğu oluştu. Arıza yapan metrobüsün tamiri için teknik ekip çağrılırken, seferler kontrollü olarak verilmeye başlandı. Akşam eve dönüş saati olması nedeniyle yaklaşık yarım saat aksayan seferler, duraklarda yüzlerce yolcunun birikmesine neden oldu. Akşam iş çıkış saatlerinde meydana gelen arıza ve yakıt bitmesine vatandaşlar tepki gösterdi.

Hollanda’dan ithal edilen ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne tanesi 1.2 milyon avroya mal olan Phileas marka metrobüsler, aylarca garajlarda bekledikten sonra sefere başlamıştı.

Yazının haber bölümünün kaynağı: Milliyet

Kategoriler:Yaşam Etiketler:, , ,
  1. Mesut
    Temmuz 18, 2009, 4:33 pm

    İyiki istanbulda yaşamıyorum çekilecek çile değil Melih sana bol sabırlar diliyorum.

  1. No trackbacks yet.

Yorum bırakın